Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 16 października 2024 02:21
DANE KONTAKTOWE
 
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej

Adres:

ul. Jagiellońska 7

34–500 Zakopane

NIP: 736-10-65-088

Bezpośredni numer telefonu:

18 20 147 33

E-mail: [email protected]

E-PUAP: /mopszakopane/skrytkaESP

Godziny otwarcia:

poniedziałek, w godz. 9.00 – 16.00
wtorek, w godz. 9.00 – 14.00
środa - dzień wewnętrzny
czwartek, w godz. 9.00 – 14.00
piątek, w godz. 9.00 – 14.00

Uwaga - Oszustwo na BLIK-a

Wystarczy chwila nieuwagi, by stać się ofiarą przestępstwa i stracić pieniądze. Oszuści działający metodą na BLIK-a przejęli konto społecznościowe i rozsyłali wiadomości do rodziny, czy znajomych z prośbą o opłatę blikiem internetowych zakupów. Niestety jedna z osób podała oszustom kod BLIK i straciła swoje pieniądze. Apelujemy! Zanim przekażesz wygenerowany kod BLIK, upewnij się, że za prośbą o pomoc finansową nie kryje się próba oszustwa.
oszuści, oszustwo na blika,

We wtorek tj. 21 maja br. metodą „na Blika” została oszukana mieszkanka powiatu nowotarskiego. Kobieta otrzymała z konta szwagierki wiadomość z prośbą o opłacenie internetowych zakupów i podanie kodu BLIK. Bez wahania się zgodziła i przesłała kod blik i zatwierdziła transakcję. Jednak podczas opłaty miał wystąpić jakiś błąd, podała kolejny kod i zatwierdziła transakcję w aplikacji banku. W ten sposób straciła 1 600 złotych.
Schemat działania oszustów jest zazwyczaj bardzo podobny. Najpierw włamują się na konto na portalu społecznościowym, przejmują je, a następnie rozsyłają do znajomych wiadomości, z prośbą o udostępnienie kodu BLIK. Przestępcy, podszywając się pod właściciela konta, prowadzą luźne rozmowy, aby nie wzbudzać ich niepokoju. Proszą o kod BLIK na kwotę najczęściej kilkuset złotych, jednocześnie obiecując jak najszybszy zwrot pieniędzy. Właściciel rachunku bankowego będąc pewny, że pomaga swojemu znajomemu, niczego nie podejrzewając, podaje kod Blik, zatwierdza transakcję w aplikacji mobilnej. Po otrzymaniu kodu, oszuści najczęściej wypłacają gotówkę z bankomatu za granicą, w innym regionie kraju lub płacą za zakupy w sieci.
Apelujemy o ostrożność i po raz kolejny przypominamy o tej metodzie działania oszustów.

Pamiętaj!
- Zanim prześlesz wygenerowany kod BLIK upewnij się, że to nie oszust prosi o pożyczkę.  Zadzwoń do osoby, od której otrzymałeś wiadomość. Wykonanie połączenia i rozmowa zajmie nam chwilę, a może uchronić nasze pieniądze.
- Zanim potwierdzisz transakcję BLIK-iem zwróć uwagę, gdzie twoje pieniądze będą wypłacane i potwierdź telefonicznie, czy ta osoba faktycznie się tam znajduje!  
- Przestępca nie skorzysta z kodu, dopóki nie potwierdzisz transakcji.
- Stosuj dwuskładnikowe uwierzytelnienie swoich kont społecznościowych (wówczas o wiele trudniej będzie je przejąć – w takim przypadku zalogowanie się wymaga potwierdzenia np. SMS).
- Zawsze należy dokładnie sprawdzić dane transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej, np., gdzie nasze pieniądze będą wypłacone i potwierdź, czy ta osoba faktycznie się tam znajduje.


Podziel się