Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 26 listopada 2024 14:18
DANE KONTAKTOWE
 
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej

Adres:

ul. Jagiellońska 7

34–500 Zakopane

NIP: 736-10-65-088

Bezpośredni numer telefonu:

18 20 147 33

E-mail: [email protected]

E-PUAP: /mopszakopane/skrytkaESP

Godziny otwarcia:

poniedziałek, w godz. 9.00 – 16.00
wtorek, w godz. 9.00 – 14.00
środa - dzień wewnętrzny
czwartek, w godz. 9.00 – 14.00
piątek, w godz. 9.00 – 14.00

Sprawdź, zanim udostępnisz

„Sprawdź, zanim udostępnisz” – nowa kampania przeciwdziałania dezinformacji przygotowana przez NASK, Ministerstwo Cyfryzacji i brytyjską jednostkę Government Communications Service International
  • Źródło: Ministerstwo Cyfryzacji
ministerstwo cyfryzacji, NASK, sprawdź zanim udostępnisz, fake newsy, zagrożenia w internecie

Pod hasłem „Sprawdź, zanim udostępnisz” rozpoczęła się kolejna kampania przeciwdziałania dezinformacji w internecie przygotowana i koordynowana przez NASK. Prowadzona przy współpracy z Ministerstwem Cyfryzacji oraz brytyjską rządową jednostką Government Communications Service International (GCSI), która zajmuje się komunikacją społeczną.
Akcja uświadamia zagrożenia związane z machinacjami informacyjnymi, pokazuje metody oraz konsekwencje fałszywych przekazów, przybliża sposoby ich neutralizacji, opisuje przypadki dezinformacji w Polsce.
Kampania jest prowadzona w mediach społecznościowych i ma na celu przede wszystkim upowszechnienie prostej metody, która może ograniczyć liczbę krążących w nich fake newsów będących często bronią w atakach dezinformacyjnych. Jest pomocna w rozpoznawaniu fałszu i mistyfikacji.
Metoda składająca się z siedmiu kroków nawiązuje do hasła przewodniego kampanii i nosi nazwę SPRAWDŹ. Każda litera tej nazwy oznacza czynność, którą należy wykonać, by zweryfikować prawdziwość treści, z którą mamy do czynienia. Szczegóły dotyczące tej techniki znajdują się na specjalnie przygotowanej stronie internetowej sprawdzam.info.
Przed udostępnieniem wątpliwego lub kontrowersyjnego materiału warto więc sprawdzić, w jakim stopniu angażuje on emocje, czy nie ma na celu dzielić i podżegać, czy spełnia warunki logiki i czy nie został poddany dekontekstualizacji. Istotne są także pochodzenie informacji oraz jej autorstwo.
Kampania będzie miała kolejne odsłony. Przed i po niej zostaną przeprowadzone badania świadomości społecznej na temat dezinformacji.


Podziel się